Buikspieroefeningen voor in de gym

Gegoogled op “Afvallen Buik”? Dan wil je natuurlijk weten dat…..

De Beste Buikspieroefeningen

Wil jij buikvet verbranden? Ongeacht of je op zoek bent naar fitness oefeningen voor in de gym, of liever buikspieroefeningen voor thuis wilt uitvoeren, met deze buikspieroefeningen zul je niet alleen snel afvallen, je kunt er ook een doeltreffend buikspieroefeningen schema mee samenstellen. Begin nu met buikspieren trainen met de beste buikspieroefeningen in één handig overzicht.

Sit-up

Versterken van je buikspieren

Ga op de grond liggen, je benen naast elkaar in een hoek met je knieën omhoog. Je rug ligt plat op de grond. Leg je armen kruislings over je borst. Til je bovenlichaam rustig op vanuit je middenrif tot een hoek van 90 graden. Laat je lichaam daarna weer zakken maar blijf enkele centimeters boven de vloer zweven met je rug.

Bicycle Crunch

Versterken van je middenrif buikspieren en het vormen van je dijen

Ga vlak op de grond liggen, je benen uitgestrekt en je armen langs je lichaam. Plaats je handen in je nek als je dat prettig vindt. Til je benen één voor één op, de dij verticaal en houdt je onderbeen horizontaal gestrekt. Til je hoofd op en raak met je linker elleboog je rechterknie aan en andersom. Begin vervolgens een fietsbeweging te maken en laat je gestrekte been enkele centimeters boven de grond zweven. Duw je ellebogen niet te ver naar voren.

Snel afvallen, buikspieroefeningen
Dieet, afslanken

Reverse Crunch

Train je buikspieren met minder belasting op je rug en nek.

Ga vlak op de grond liggen, je benen uitgestrekt en je armen langs je lichaam om balans te houden. Til je benen samen op, de dijen verticaal en houdt je onderbenen horizontaal gestrekt. Maak een hoek van 90 graden. Ga verder tot je bekken van de grond komt en je onderbenen omhoog steken, doe dit vanuit je buikspieren, adem in bij dit proces. Laat je benen en lichaam gecontroleerd weer zakken tijdens het uitademen.

Long Arm Crunch

Train je gehele middenrif buikspieren

Ga op de grond zitten met je benen in een hoek, knieën omhoog, ga liggen met je armen gestrekt alsof je boven je wilt reiken. Trek je buikspieren samen en kom met je bovenlijf 30 graden van de grond. Laat je armen meekomen maar gebruik je buikspieren om kracht te zetten. Laat je lichaam weer rustig zakken en herhaal.

Hover

Traint je middenrif buikspieren

Ga op je knieën zitten. Leun naar voren en plaats je onderarmen op de vloer. Strek je benen uit naar achteren zodat je rust op je voorarmen. Houd je lichaam zo recht mogelijk, til je billen niet extra op. Blijf hangen in deze hoek en span je buikspieren aan om je vorm te behouden. Begin kort en probeer de volgende keren steeds langer deze houding aan te nemen.

Pilates Roll-up

Traint je lage en hoge buikspieren

Ga volledig uitgestrekt op je rug liggen, je benen en armen naast elkaar. Til je bovenlichaam op vanuit je buikspieren en laat je armen gestrekt. Strek zover mogelijk door en draai je armen tot je vingers naar je tenen wijzen. Ga daarna weer gecontroleerd terug. Strek zover je kunt maar houd rekening met de flexibiliteit van je spieren!

Captain’s Chair

Maakt je buikspieren sterker en strakker

Ga zitten op een stoel, bank of indien mogelijk een fitness toestel met handgrepen. Gebruik bij voorkeur een zitting met rugsteun. Laat je benen vrij hangen, houd je knieën en voeten samen en til je benen langzaam naar je borst. Laat je benen daarna weer gecontroleerd zakken.

Belangrijke aandachtspunten:

  • Maak een buikspieroefeningen schema met variatie in oefeningen vanuit je bovenlichaam en onderlichaam.
  • Buikspieroefeningen voor thuis doe je pas alleen na instructie van een specialist.
  • Snel afvallen en buikvet verbranden doe je met buikspieroefeningen in combinatie met een koolhydraat arm dieet
  • Fitness oefeningen moeten een gevoel van spanning geven op je spieren, geen pijn.

Behaal met deze buikspieroefeningen een platte buik, snel afvallen bij de buik en buikvet verbranden gaat alleen in combinatie met verstandig eten en gezonde recepten. Voor je buikspieroefeningen thuis gaat uitvoeren is het van belang eerst de juiste houding aan te leren onder supervisie van een specialist, en stop bij een pijnlijk gevoel. Met een buikspieroefeningen schema dat past bij jouw doelen en leefstijl zul je snel afvallen en mooie buikspieren trainen, of je nou buikspieroefeningen thuis of fitness oefeningen in de gym uitvoert. Veel succes!