• Index
  • Leden LVvG
  • Gebruikers
  • Regels
  • Zoeken

anton
lid
ranks ranks
useravatar
User Info

Vergoedingen voor Liners door VGZ

Lezers,

Via mijn instrumentmaker begreep ik dat zij bericht hebben ontvangen van de ziektekostenverzekeraar VGZ
dat vanaf 2008 per patient slechts 1 liner per jaar zal worden vergoed.
Mij zelf treft dat (nog) niet omdat ik een andere ziektekosten verzekeraar heb en bovendien langer dan 1 jaar doe met een liner. De vraag die wij ons moeten stellen is natuurlijk wel wie is de volgende en wat kunnen wij als LVvG daarmee?

Ervaringen van anderen zijn natuurlijk altijd welkom!

Aanvullend bericht:

VGZ meldt dat voor het verkrijgen van 1 nieuwe liner een medische verklaring en/of een verkaring van een instrumentmaker (waarmee zij samenwerken) voldoende moet zijn om meer dan 1 liner per jaar aan te kunnen vragen. Over mijn daarna gemaakte opmerking dat het zo toch wel ingewikkeld wordt om in nood (scheuren van de liner ed) eerst naar je revalidatiearts te moeten zullen zij nadenken en daar later op reageren!

Anton Melchior     07-03-08

Administrator has disabled public posting
W.Broos
lid
ranks ranks
useravatar
User Info

Re: Vergoedingen voor Liners door VGZ

hmmm

Ik gebruik een Ossur liner, en die hebben een garantietermijn van 6 maanden. Ik heb er nu inmiddels een stuk of 3 versleten, die nog niet eens die termijn meegingen.
Mijn OIM vertelde mij dat de liner € 600 - 800 kost, en samen met de € 150 eigen risico die je gegarandeerd kwijt bent als je een chronische aandoening hebt, zou dat dan een extra aanslag betekenen op de koopkracht van onze doelgroep.
Bovendien heb ik gemerkt dat Ossur de "tussenmaatjes" niet meer levert, dus je zit met een stabiele stomp al gauw aan een net te grote of net te kleine liner.
Versobering, noemen we dat.

Willem.

Wie helemaal normaal is, is niet helemaal normaal

Administrator has disabled public posting

Forum Informatie

Forum Stats:   Totaal Aantal Gebruikers: 215   Totaal Aantal Onderwerpen: 316   Totaal Aantal Enquetes: 0   Totaal Aantal Berichten: 584   Aantal deze week: 3
Gebruiker Info:   Nieuwste Gebruiker :  Doeke   Gebruikers Online: 0   Gasten Online: 30
Online  er zijn geen leden online
Generated in 0.264 sec. Queries: 39