Email nieuwsbrief MOGEN WIJ UW MENING |
|
|
|
Administrator has disabled public posting |
Re: Email nieuwsbriefTheo, je hebt inderdaad een keuze er nog bij gevonden. De hilariteit wil dat dat ook mijn keuze zou moeten zijn. De eerste stem is daarop dus al gevallen. |
|
|
Hans van Mourik |
Re: Email nieuwsbriefUit een enquette onder de bezoekers van onze sitekrijgt op dit moment ruim 80 % van de prothesedragers geen tegemoetkoming van de 47 euro. Dit terwijl je wel verwacht dat de prothese een langdurig hulpmiddel is. Een commissie is nog aan het onderzoeken welk hulpmiddel daar onder gaat vallen. Waarschijnlijk in 2010 valt "witte rook" te verwachten. Graag uw reactie. Moet bijvoorbeeld de LVvG meer druk uitoefenen op ministeries, zorgverzekeraars e.d. om de tegemoetkoming in 2009 geregeld te krijgen? |
|
|
Hans van Mourik |
Re: Email nieuwsbriefBeste Theo, Je hebt helemaal gelijk met onze koepelorganisatie, maar het is mij als bestuurslid totaal ontgaan om de CG-raad hierop te wijzen. Helaas hebben wij als "kleine" organisatie te weinig ogen (wij moeten alles immers doen met vrijwilligers). Het is misschien goed om per aandoening een consulent aan te stellen die dit op een professionele wijze zou kunnen aanpakken. Een vervolg hierin is dat alle buitengewone lasten voor iedereen in 2009 gaat vervallen. Bepaalde groepen krijgen een tegemoetkoming 250 tot 450 euro. Op voorhand zal ik eens kijken wat we er als gebruikers van een hulpmiddel hier van krijgen. Ik ben bang dat we weer een commissie krijgen die in 2011 dat signaal gaat geven. Nu moeten we dit zeker voor zijn. Bedankt voor je reactie. Ik zal zorgen dat het hoog op de agenda komt bij het bestuur. |
|
|
Hans van Mourik |